سال ۲۰۱۷ تحولی عظیم برای صنعت خودروسازی
سال پیش یکی از بزرگترین تغییرات دنیای خودرو را نشان داد.
احتمالاً و باید سال ۲۰۱۷ را سال پیشرفت اجاره خودرو بدون راننده بنامید؛ اما پیشرفت صنعت خودرو هرگز چنین دوگانگیای را نشان نداده بود.
خب بیایید از مک لارن ۷۲۰S آغاز کنیم.
از زمان عرضه در حدود ۱۰ ماه پیش تاکنون، همه محافل خودرویی از این خودرو حرف میزنند.
سریعتر، هیجانانگیزتر، درگیر کننده تر و جذابتر از ۶۷۵LT قدیمی که خود این خودرو نیز تحسین شده محسوب میشد.
۷۲۰S بیشک نمونه بارز جستوخیزهایی است که سال پیش دیدهایم.
این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را در ۹٫۷ ثانیه طی کرده و قدرت پیشرانه آن روی داینو بیشتر از چیزی بوده که در تبلیغات آماده است.
هرچقدر بیشتر به این سوپر اسپورت بریتانیایی نگاه میکنیم آن را بیشتر زیبا و دلپذیرتر میبینیم.
۷۲۰S اسطوره زمان خود بوده و با دست کاملاً پر به جنگ رقبایی همچون فراری و پورشه رفته است.
همچنین در سال ۲۰۱۷ شاهد تکامل نسل جدید هاچبک های داغ بودهایم.
این روزها هاچبکهایی تولید میشوند که قدرت بالاتر از ۳۰۰ اسب بخار داشته و به اندازه سوپرکارهای چند سال پیش سریع هستند.
پنجمین نسل هوندا سیویک تایپ R بهترین نسخه تاریخ این خودرو است.
سیویک تایپ R جدید هم همانند ۷۲۰S اهداف موردنظر را سریعتر از پیشبینی هر فردی پشت سر گذاشته است.
اما خب این داستانها و اخبار خوب اجاره خودرو با راننده گاهی اوقات تحت تأثیر اقدامات نه چندان دلچسبی قرار گرفتند.
منع تردد خودروهای احتراق داخلی در فرانسه، بریتانیا و آلمان از جمله این اخبار بودهاند.
این اخبار باعث ایجاد تردید زیاد درباره آینده خودروهای بنزینی و دیزلی میشود.
اگرچه خودروهای هیبریدی فعلاً در امان هستند اما احتمال منع تردد همه خودروهای احتراق داخلی در آینده نزدیک وجود دارد.
خودروسازان باید خود را با این وضعیت تطبیق دهند.
خب اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم باید گفت خودروسازان زمانی خوبی در اختیار دارند اما قانونگذاران نیز ملاحظات خاص خود را دارند.
اجاره خودرو
سال ۲۰۱۷ با انتظارات و احساسات گوناگونی به پایان رسید.
سوپرکارهای خالص و نابی همچون مک لارن ۷۲۰S بهتر از هر زمان دیگری هستند.
از نظر طراحی، پرفورمنس و لپ تایم به مرزهای جدیدی رسیدهایم.
در سال ۲۰۱۷ جشنهای گوناگون زیادی داشتهایم (خودروسازان جهانی را عرض میکنیم!).
اما باید اعتراف کرد تلخی گریپذیری در آینده وجود دارد زیرا به نظر میرسد دوران سوپر اسپورت های سنتی و مرسوم به پایان رسیده است.
بله قطعاً هایپرکارهای هیبریدی نشان دادهاند از نظر سرعت و پرفورمنس هیچ کمبودی در برابر خودروهای بنزینی ندارند
و شکی نداریم که خودروهای زیادی دارای سیستمهای هیبریدی ملایم با حداقل درگیر شدن نیروی الکتریسیته خواهند بود
اما تغییرات بزرگ هرگز بدون هزینه نیستند؛ و در این مورد ما ماشین بازها هستیم که هزینه را پرداخت میکنیم!
سؤال این است: زمانی که همه ما بازنشسته شویم،
آیا به سال ۲۰۱۷ به عنوان سالی که انسان توانست به پیشرفتهای زیستمحیطی و تکنولوژیک زیادی دست یابد نگاه خواهیم کرد
یا اینکه ۲۰۱۷ را سالی با حسرتهای شگفتانگیز فراوان خواهیم دانست؟
وبلاگ متنوع خودرو ,۲۰۱۷ ,خودروهای ,۷۲۰s ,آینده ,هیبریدی ,خودروهای احتراق ,اجاره خودرو ,احتراق داخلی ,خودروهای بنزینی ,وجود دارد ,خودروهای احتراق داخلی منبع
درباره این سایت